Hasses garage

Här kan ni följa mina bil projekt i mitt garage, få tips och idéer på lösningar, hitta bra inköpsställen. Samt följa med mig på bilträffar, cruising och bankörning.

Registreringsbesiktning

Publicerad 2022-09-13 17:31:46 i Allmänt, Chevy -55,

Vad hände efter Testas besiktning? Jo! En hel del, men jag har vart dålig på att uppdatera bloggen på grund av en massa annat arbete, ber om ursäkt för detta. Men skall nu försöka komma ikapp. Vi börjar med Registreringsbesiktningen och Kontrollbesiktningen.  Efter att jag åtgärdade de saker som Stefan på Testa hittade och jag fått alla handlingar, så bokades en tid på OPUS Bilprovning.
Lastat och klart. Nu bär det iväg, man har allt en lite klump i magen, hur skall det gå?
 
Visst är hon snygg, vår Sandy !!!
 
Väl framme så var det bara att lasta av och invänta vår tid. Spänningen stiger!
 
In i hallen och upp på lyften. 
 
Henrik som var vår besiktningsingengör dokumenterad allt noggrant. 
 
Man fick passa på att dokumentera lite fina fotovinklar när bilen var på lyften. 
 
Fick stort beröm att allt var rent och fint, gick lätt att inspektera. 
 
Snyggt och rent!
 
Efter provkörningen fick vi vänta på själva kontrollbesiktninge som vi hade tid för efter lunch, samt att några saker som skulle kollas upp. 1. Var rutorna för mörka? (De är 12 % tonade) Bror Stephan var snabbt inne på Vägverket hemsida och kollade upp detta och de säger max 25%, så det gick igenom till slut. 2. Får avgasrören löpa ut framför bakhjulen? Ja! Om inte bakre sidofönstren går att öppna, vilket de inte gör just nu. 
 
Dags för själva Kontrollbesiktningen. Den som gjordes snabbt av dessa två killar, mest formalia. Men jag ser ända lite fundersam ut. 
 
Då höger lyse inte gick att sätta fast på rätt sätt utan sitter tillfäligt fast med silvertejp var justeringen inte så lätt. Men de nöjde sig med att jag sa att ett nytt lyse är på väg hem från USA. (Vilket det var)
 
När allt var klart fick jag två blanka protokoll i min hand..............
 
Så här glad var jag då. 
 
Tummen upp! Nu åker vi hem och firar. Helt galet !!!! Två blanka papper. 
 
Efter att lossat, lämna tillbaka trailern, tagit en dusch och landat lite, firade vi 2,5 års jobb och 1600 timmar i garaget med en riktig Champagne. Grattis till examen Sandy. 
 
Avslutar med lite bilder från insidan. Så ser det ut från förarplatsen. 
 
Det provisoriska baksätet ser rätt bra ut ändå. 
 
Och maskinrummet, som det hänt en del saker med sedan denna bild, men mer om detta i nästa inlägg. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela