Hasses garage

Här kan ni följa mina bil projekt i mitt garage, få tips och idéer på lösningar, hitta bra inköpsställen. Samt följa med mig på bilträffar, cruising och bankörning.

Pojkar/Män/Gubbar blir aldrig för gamla att leka med bilar

Publicerad 2022-10-11 17:29:26 i Allmänt,

Jag har kommit över några "leksaksbilar" från filmen Sista natten med gänget. Dessa är riktiga skalenliga modeller i plåt. Så himla balla !!!! Fick köpa dem av Amandas man Per (Amanda är hon som gjorde vår pinstripningen) Tack Per, jag skall ta väl hand om dem och de skall få följa med när vi ställer ut vår 55:an.
 
 
Bob Falfas Cheva 55:a. Det är utefter denna filmbil som vi byggt vår 55:a
 
 Till och med nummerplåten har rätt nummer utefter filmbilen
 
 
Filmbilen på riktigt
 
John Milners Ford -32 deuce coupe
 
 
Filmbilen på riktigt
 
Gangstergänget "Pharaohs" 51:a Mercury Coupe
 
 
 
Filmbilen på riktigt, den kördes av gängledaren Joe Young. 
 
 
Bilar är kul. Små som stora, bara prislappen som skiljer. 
 
Nu går det mot höst och snart sätter vinterns aktiviteter i garaget igång. Planen är att vi skall få in lite snyggar klädsel och ett inner takt. Styrningen skall byggas om till servo. Motorn skall lyftas ut för att byta oljepump. Scoop skall monteras på huven. Huvudbromscylindern skall bytas, brake lock upp skall monteras. m.m. Så det kommer att komma lite uppdateringar av bloggen även denna vinter.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tony

Publicerad 2022-10-24 22:31:23

Hej. Hur gick det med karossnurran? Om du har den kvar och vill sälja, så kanske jag är intresserad.

Svar: Hej! Ursäkta att jag inte svarat dig tidigare, Har helt missat din fråga. Snurran la jag ut på vår Blocket i höstas och den gick direkt. Sorry!
Hasse
Hans Åström

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela